مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور از کودکان عکس طبیعی بگیریم

کاری کنید عکس برداری به آنها خوش بگذرد
اول از همه اینکه شما کودکان خود را می شناسید. دوربین را زمانی بیرون بیاورید که حالشان خوب است و حوصله دارند، نه زمانی که خسته و یا گرسنه اند. احتمالا بهترین عکس هایی که از آنها گرفته اید مربوط به زمانی است که مشغول انجام کاری هستند و توجهی به اطراف ندارند، نه زمانی که مقابل یک صحنه زیبا و یا گل های رنگارنگ شق و رق ایستاده اند. می خواهید از کودکان عکس بگیرید یا گل ها؟ مطمئنا عکس گرفتن از هر دو سخت است! بنابراین سعی کنید تمرکزتان را فقط بر روی گرفتن یک عکس خوب از مهم ترین چیزی که در تصویر وجود دارد، یعنی فرزند تان، بگذارید.
کودکان، به خصوص هر چه سنشان پایین تر باشد، بعد از چند دقیقه حوصله شان سر خواهد رفت، بنابراین دوربین عکاسی خود را از قبل آماده کنید، و  صبور باشید. هر چند وقت یکباربه آنها اجازه دهید دور و اطراف را بگردند، موقع عکس برداری همه توجه خود را به آنها معطوف کنید و آماده باشید که اگر لازم شد با اسباب بازی های بیشتری حواس آنها را پرت کنید. شاید مجبور شوید دنبال یک دو ساله راه بیافتید.
می توانید به بچه های بزرگتر که می توانند در باغ بازی کنند بپیوندید، و درکنار لذت بردن از بودن در آنجا، منتظر لحظۀ مناسب بمانید. اینکه بخواهید کودکان را هدایت کنید و از آنها بخواهید لبخند بزنند، معمولا در نهایت تبدیل به ادا و اصول و یا پوزخند اجباری می شود، بنابراین به آنها اجازه دهید لحظه ای خودشان باشند، به آنها بپیوندید و فقط عکس بگیرید - بعد از مدتی آنها حوصله سر می رود و خودشان سراغ شما می آیند.
به دنبال چه چیزی باشید
قبل از فشار دادن دکمه، سعی کنید کل مکان را در نظر بگیرید و به تصویر نهایی فکر کنید. مسلما می خواهید کودک بخش بزرگی از تصویر را پر کند، نه فقط بخش کوچکی از آن را. شما می توانید یا خودتان به کودک نزدیک تر شوید و یا از زوم استفاده کنید. با استفاده از تنظیمات تله فوتو کوتاه، می توانید پس زمینه را از فوکوس خارج کنید، و کمی از کودکان فاصله بگیرید تا متوجه شما نشوند. استفاده از حالت پورتره، یا باز کردن دستی دیافراگم نیز کمک می کند پس زمینه را از فوکوس خارج کنید.
در پس زمینه چه چیزی هست؟ آیا حواس را پرت می کند؟ مسلما یک ماشین قرمز در پس زمینه، منظره خیلی خیلی خوبی ندارد. شاید لازم باشد کمی جا به جا شوید تا یک پس زمینه ساده داشته باشید. یا مثلا کودک را روی یک مبل بنشانید تا پس زمینه ساده ای داشته باشید. عکس کلوز آپ هم یک راه دیگر برای اجتناب از پس زمینه شلوغ است – در این نوع عکس برداری سر کودک باید بیشتر فضای فریم را پر کنید! عکس عمودی و ایستاده، می تواند ظاهر را بهتر نشان دهد.

خرید دوربین عکاسی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده